Smygvägt mig

Jag vägde mig igår. Jag vet att jag sa att jag inte skulle men kunde inte låta bli och vågen visade -2,9 kg! Jag vet, jag vet, jag har läst överallt, det är vatten men jag är ändå skitnöjd för nu är jag min kropp av med nästan tre kilo vatten den inte behövde. I morse råkade jag förrestem få syn på ett par caprijeans som jag beställt på nätet men som var för små så de ska skickas tillbaka. Jag chansade, provade och japp, de sitter som en smäck! hur nöjd blir man itne då va?!
Min man kommenterade dessutom, något förvånat, att jag ser piggare ut. Jag vet inte om jag känner mig piggare egentligen för jag har haft svårt att somna de två senaste kvällarna. Kroppen värker på ett konstigt sätt på kvällen men igår tog jag två ipren och det hjälpte lite.

I morse var jag tvungen att gå upp tidigt för att jag skulle jobba och åt därmed äggröra och bacon kl 06.10, liiite motigt (jag är egentligen ingen frukostmänniska) men det gick. Sen höll jag mig på det ända tills halv ett, utan att vara det minsta hungrig eller sugen på något - väldigt imponerande. Lunchen var väl sådär, hade med mig för mycket mat (kött, bearnaisesås, ruccola och lite tomat) och åt för mycket. Av gammal vana misstänker jag och nu känns magen lite orolig. Ska inte göra om det misstaget. Undrar om jag står mig till ikväll nu? Ska jobba till kl 17.30 så det vore bra men jag har med mig en brieost om ifall att.

Förresten hade jag ju tänkt att inte berätta om min mat för folk men sa det ändå till min kollega idag. Hon tyckte det lät jättebra och hade också funderat på att prova men inte vågat. Coolt. Ska berätta för mina föräldrar ikväll - mindre coolt. Men -3 kg kan man inte argumentera emot tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att höra! Hur har helgen varit? kram

2011-06-13 @ 12:43:22
URL: http://bevaraminnen.se/matblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0